Ekstraklasa z największymi przychodami w historii.

Liga zarobiła 328,4 miliona złotych.

Ekstraklasa podczas walnego zgromadzenia akcjonariuszy podsumowała sezon 2020/21, który zakończyła najwyższymi w historii skonsolidowanymi przychodami w wysokości 328,4 milionów złotych. Złożyły się na nie przychody osiągnięte przez Ekstraklasę SA o wartości 294,5 mln zł oraz jej spółkę zależną – Ekstraklasę Live Park, która w minionym sezonie wypracowała 33,9 mln zł.

Podczas zgromadzenia wybrano także nową radę nadzorczą na sezon 2021/22. W jej skład weszli przedstawiciele klubów występujących w lidze.

Najważniejsze funkcje będą w niej pełnić Dariusz Mioduski, Wojciech Cygan i Jarosław Mroczek. Powierzono im funkcje odpowiednio: przewodniczącego, wiceprzewodniczącego oraz sekretarza Rady.

Pozostałymi członkami Rady zostali Piotr Waśniewski, Tomasz Jażdzyński oraz Tomasz Marzec. Reprezentantem Związku w radzie został natomiast Prezes PZPN Cezary Kulesza.

Na początku lipca rada nadzorcza ligowej spółki powołała też na nową kadencję dotychczasowy zarząd. Prezesem został Marcin Animucki, a wiceprezesem – Marcin Mastalerek. Będą oni przez kolejne trzy lata kierować rozwojem ligi oraz kontynuować projekty biznesowe, technologiczne i marketingowe.

Podsumowaliśmy niezwykle trudny sezon 2020/2021, w całości naznaczony pandemią. Jednak dzięki podjętym działaniom ochronnym, dobrej współpracy z klubami, PZPN i administracją państwową zdołaliśmy przeprowadzić i dokończyć rozgrywki bez większych perturbacji.

– Marcin Animucki – Prezes Zarządu Ekstraklasy S.A.

Prezes Ligi dodaje także, że wypłaty dla klubów i wszelkie inne kwestie finansowe zostały uregulowane w terminie.

Mogliśmy się wywiązać ze wszystkich umów wobec naszych partnerów mediowych i marketingowych, a w rezultacie wypłacić klubom deklarowane na początku sezonu środki, a nawet 5 mln zł dodatkowych przychodów, które wypracowaliśmy w  ciągu roku.

W rezultacie, mimo trudności związanych z pandemią należy uznać ten rok za udany – także w kontekście budowy podwalin pod przyszły rozwój.

– M.A.

Po zakończeniu sezonu 2020/21 Ekstraklasa podpisała nowe umowy marketingowe m.in. z partnerem tytularnym PKO Bankiem Polskim, partnerem głównym ligi – Totalizatorem Sportowym i marką Lotto. Podpisy zostały także złożone na umowach z firmami Stihl i Aztorin.

Źródło: Materiały prasowe Ekstraklasy S.A.

Translate »